maandag 28 april 2008

Friands / Australische cakejes

Friands ,recept uit het boek : Versgebakken
normaal gesproken horen ze in ovale vormpjes gebakken te worden
maar die heb ik niet de muffin/cake bakplaat wel dus aan de slag.
En eerlijk waar ze waren echt heerlijk .Ze komen dan zeker nog voor
een eventuele herhaling in aanmerking.

Kijk en dan vind ik .................dat mag gedeeld worden.


75 gram bloem
200 gram poedersuiker
125 gram gemalen amandelen(zonder schilletje)
50 gram geraspte kokos
geraspte schil van 1 citroen( zelf heb ik ook wat sap gedaan)
5 eiwitten
175 gram ongezouten boter gesmolten (ik heb roomboter genomen)
enkele frambozen diepvries of vers
poedersuiker om te versieren

Zeef de bloem en de poedersuiker en roer de gemalen amandelen het kokos en
citroenrasp er doorheen.(Ik heb de kokos even achterwege gelaten)
Klop in en andere kom de eiwitten schuimig en schep ze door het andere mengsel.
De gesmolten boter ook erdoorheen tot het een grote brei word.

Zelf heb ik op ditpunt een deel van het mengsel apart gedaan en hierdoorheen alsnog de cocos gedaan.

We gaan verder volgens het boek....Schep het mengsel nu in de ingevette en met wat bloem bestrooide vormpjes. Het recept geeft voldoende voor 9 stuks.
Druk in het beslag enkele frambozen.

Nu komt het, ik heb dus ook enkel met amandeltjes versierd en het mengsel zonder cocos ook in de bakjes gedaan waarvan 1 met stukje citroen op en 2 wat sesamzaad gemengd.

succes ermee.............

Geen opmerkingen: